Neuvottelukierros 2022

Sopimus on syntynyt ja kaikki työtaistelutoimenpiteet päättyvät välittömästi.

Kiitos tehyläiset tuestanne ja osallistumisestanne työtaistelutoimiin. Ilman teitä tämä ratkaisu ei olisi syntynyt.

Katso lisätiedot Tehyn sivuilta.

Neuvottelutulos Seureen

Seuren neuvottelutuloksesta tiedotetaan, kun liitot ovat sen hyväksyneet.

YTHS:ään neuvottelutulos

Neuvottelutuloksen sisällöstä tiedotetaan tarkemmin sen jälkeen, kun liittojen hallinnot ovat sen hyväksyneet.

Avaintessiin neuvottelutulos

Neuvottelutuloksen sisällöstä kerrotaan sen jälkeen, kun liittojen hallinnot ovat sen hyväksyneet.

Mitä varhaiskasvatuksen sopimusratkaisu sisältää?

Kuntien varhaiskasvatuksen työntekijöille tulee nyt tehdyllä sopimusratkaisulla keskimäärin 11,3 % palkankorotukset.

Miksi Tehyn ja SuPerin sopimuksessa ei ole parempia palkankorotuksia myös varhaiskasvatuksen hoitajille?

Tehy ja SuPer vaativat valtakunnansovittelijan toimistossa varhaiskasvatuksen hoitajille samoja palkankorotuksia kuin sotesektorin hoitajille. Tehy ja SuPer ajoivat varhaiskasvatuksen hoitajien asiaa määrätietoisesti ja tinkimättä sunnuntai-illan viimeisiin hetkiin asti. Varhaiskasvatuksen hoitajat ovat samanlaisessa palkkamontussa kuin sotesektorin hoitajat. Alalla vallitsee voimakas työvoimapula. Olemme sitä mieltä, että myös varhaiskasvatuksen hoitajat ja opettajat ansaitsisivat ihan samanlaiset korotukset ja samoilla perusteluilla.

Alla olevalta palstalta löydät ajankohtaisia asioita neuvottelukierroksesta PSHP:ta koskien. Tehyn sivuilta löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Tarkistathan, löydätkö vastauksen kysymykseesi sieltä.

Ohjeet lakkoavustuksen hakemiseen luettavissa

Tehy maksaa jäsenilleen lakkoavustusta 140 € jokaiselta viikonpäivältä, jolloin lakossa olevalla ei ole palkkatuloa lakon kohdeorganisaatiolta. Seitsemältä päivältä viikossa.

Lue lisää hakemisesta Tehyn sivuilta

Katso myös jäsensivut