Neuvottelukierros 2022

Tehy ja SuPer ovat julistaneet ylityö- ja vuoronvaihtokiellon koko kuntasektorille (KVTES ja SOTE-SOPIMUS) 20.4.2022 klo 6.00 alkaen. Se on voimassa toistaiseksi.

Tehyläiset voivat kuitenkin 1.6.–31.8.2022 välisenä aikana halutessaan sopia vuoronvaihdoista tai ylimääräisen työn tekemisestä (esim. työvuoron jatkaminen, lisätyö, ylityö tai paikallisen sopimuksen mukainen kliininen lisätyö, jononpurkutyö tai vastaava).

Työnantajalla ei ole oikeutta määrätä vuoronvaihtoon tai ylitöihin.

Katso lisätiedot Tehyn sivuilta.

SuPer, Tehy ja ERTO: Yksityisen sosiaalipalvelualan vetovoimaa parannetaan palkkaratkaisulla

Yksityisen sosiaalipalvelualan sopimusneuvotteluihin saatiin ratkaisu, kun järjestöt hyväksyivät 22. kesäkuuta syntyneen neuvottelutuloksen. Sovitut palkankorotukset ovat yli ns. yleisen linjan ja yli muiden kunta-alan järjestöjen sopiman palkkaraamin ensimmäisen vuoden osalta. Sopimus on kaksivuotinen ja se voidaan tarvittaessa irtisanoa ensimmäisen vuoden jälkeen.

Tehy, SuPer ja ERTO: Yksityisen terveyspalvelualan työehtosopimus hyväksyttiin

Yksityisen terveyspalvelualan työmarkkinaosapuolet ovat hyväksyneet viime viikolla saavutetun sopimusratkaisun. Työehtosopimuksen sopimuskausi on 1.5.2022–30.4.2024.

Yksityiselle ensihoitopalvelualalle työehtosopimus – Pelastusohjelma ja taulukkokorotukset nostavat palkkatasoa

Vuosilomaviikko muuttuu viisipäiväiseksi, ja ei-synnyttävä vanhempi saa 32 päivää palkallista vanhempainvapaata.

Yksityiseen ensihoitoon neuvottelutulos

Neuvottelutuloksen sisällöstä kerrotaan, kun liittojen hallinnot ovat sen käsitelleet.

Kuntaneuvottelut jatkuvat elokuussa – ylityö- ja vuoronvaihtokielto koskee työnantajan määräyksiä

Tehy ja SuPer jatkavat neuvotteluja lomien jälkeen. Tehyläiset ja superilaiset voivat kesällä tehdä ylityötä ja vaihtaa vuoroja, jos niin itse haluavat.

Alla olevalta palstalta löydät ajankohtaisia asioita neuvottelukierroksesta PSHP:ta koskien. Tehyn sivuilta löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Tarkistathan, löydätkö vastauksen kysymykseesi sieltä.

Ohjeet lakkoavustuksen hakemiseen luettavissa

Tehy maksaa jäsenilleen lakkoavustusta 140 € jokaiselta viikonpäivältä, jolloin lakossa olevalla ei ole palkkatuloa lakon kohdeorganisaatiolta. Seitsemältä päivältä viikossa.

Lue lisää hakemisesta Tehyn sivuilta

Katso myös jäsensivut