Neuvottelukierros 2022

Työtaistelua koskevat jäsenten yhteydenotot puhelinnumeroon: 045-3330609

Vastauksia yleisimpiin kysymyksiin Tehyn lakko-oppaasta

Lakon toinen vaihe EI ALA! Lakko-oikeus on meiltä viety. Järeämpiä toimia tarvitaan. Seuraa Tehyn tiedotusta jatkon osalta.

Tehy ja Super ovat julistaneet ylityö- ja vuoronvaihtokiellon koko kunta-alalle 20.4.2022 klo 6 alkaen toistaiseksi.

Katso lisätiedot Tehyn sivuilta.

Tehy ja SuPer: Ylityö- ja vuoronvaihtokielto jatkuu kunta-alalla – muutos reunaehtoihin kesän ajaksi

Tehyn ja SuPerin julistama ylityö- ja vuoronvaihtokielto kunta-alalle jatkuu. Hoitajajärjestöjen hallitukset tekivät kuitenkin tänään työtaistelutoimeen muutoksen 1.6.– 31.8.2022 väliselle ajalle. Tehyläiset ja superilaiset voivat kesällä halutessaan tehdä ylityötä ja vaihtaa vuoroa, mutta työnantaja ei voi niihin määrätä.

Kanta-Hämeen yritys ratkaista alueen hoitajapula kaatui – "Muut pääsopijat vapaamatkustavat hoitajien siivellä"

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiiri halusi omalta osaltaan ratkaista hoitajapulaa.

Palkkaohjelma jatkuu PlusTerveyden hammaslääkäriasemilla – tasa-arvoerä korottaa palkkoja laajasti

Tehyn hallitus on hyväksynyt PlusTerveys Hammaslääkärit oy:n ja Tehyn välisen työehtosopimuksen.

Tehy ja SuPer: Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin rohkea ratkaisu kaatumassa kunta-alan muiden neuvotteluosapuolten vastustukseen

Kanta-Hämeen sairaanhoitopiirin johto lähestyi hoitajajärjestöjä ajatuksella erillissopimuksesta, jolla hoitajat saisivat palkankorotukset ja palkkaohjelman ja sairaanhoitopiiri työrauhan määräajaksi. Perusteena tälle innovatiiviselle avaukselle oli sairaanhoitopiirin edustajien mukaan vaikea hoitajapula, hoitojonojen pitkittyminen sekä tilanteesta seuraavat kustannukset ja haitta alueen väestölle.

Työnantajat viivyttelevät lakon aikaisessa palkanmaksussa – Tehy on tehnyt aviin valvontapyynnön

Pohjois-Pohjanmaan sekä Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri ovat epäonnistuneet lakonaikaisessa palkanmaksussa.

Alla olevalta palstalta löydät ajankohtaisia asioita neuvottelukierroksesta PSHP:ta koskien. Tehyn sivuilta löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin. Tarkistathan, löydätkö vastauksen kysymykseesi sieltä.

Ohjeet lakkoavustuksen hakemiseen luettavissa

Tehy maksaa jäsenilleen lakkoavustusta 140 € jokaiselta viikonpäivältä, jolloin lakossa olevalla ei ole palkkatuloa lakon kohdeorganisaatiolta. Seitsemältä päivältä viikossa.

Lue lisää hakemisesta Tehyn sivuilta

Katso myös jäsensivut